Wednesday, February 25, 2009

8 rahsia lelaki

1. lelaki tak detail dalam percakapan
-contoh kes; kakaknya baru saja putus cinta,bila ditanya apa pandangan dia,dia cuma membalas
mmmmmmmm,dah nak putus nak buat macam mana?

alasan;tak usah bimbang sebab secara genetik lelaki tak dibentuk untuk petah bercakap macam perempuan.menurut seorang pakar,wanita boleh mengeluarkan 6 hingga 8 ribu kata per hari.sementara lelaki hanya 2 hingga 4 ribu kata sahaja.


2.lelaki tahan berjaga sepanjang malam kerana hobi
-contoh kes;kita jarang temui jawapan,kenapa si dia sanggup mengadap 'game' sepanjang malam
tanpa henti.

alasan,i sebelah otak kanan lelaki mempunyai bahagian yang tidak dimiliki oleh kebanyakan wanita,seperti mengukur sudut pandang(angle),kecepatan dan jarak,namanya adalah kesedaran ruang visual(vsa).yang amat penting peranannya dizaman lelaki harus berburu untuk mendapat makanan,dan hasil mereka sedikit,mereka rasa tidak ada apa-apa untuk dibandingkan dengan lelaki lain.

3.lelaki rela menghabiskan banyak wang untuk peralatan elektronik atau aksesori kereta
contoh kes;si dia rela keluarkanwang simpanan untuk menambah aksesori kereta tapi kenapa mereka membebel kalau tengok wanita membeli belah.

alasan;alat-alat elektronik atau aksesori kereta dikatakan sebagai permainan untuk lelaki dewasa.bagi lelaki,benda 3 dimensi terlihat lebih menarikdan menstimulasi area vsa otak mereka.dengan demikian mereka suka-suka buang duit dengan beli benda-benda macam tu........

4.lelaki jarang muncul dengan jambang bunga
contoh kes;alam filem sering kita lihat hero muncul dengan tiba-tibadirumah kekasihnya
dengan sejambak bunga.kenyataan nya? tak ada makna pun......

alasan;sejak awal,otak lelaki lebih utamakanhal praktik.kebetulan hal-hal bunga ni tak menarik ruang logik otak mereka. beli sesuatu yang bakal layu dalam beberapa hari benar-benar satu pembaziran-itu tanggapan orang lelaki laaaaaaaa

5.lelaki tidak bergosip
contoh kes;bila kita kata 'eh betul ke ni?' dengan pantas mereka akan memotong "pergi makan jom! lapa laaaaaaaaa"

alasan;sebenarnya lelaki juga bergosip.tapi cara dan gaya mereka bergosip tidak sejelas kita dan juga tidak padasaat objek yang nak digosip berada dekat situ.kalau merekapunya masalah dengan seseorang,biasanyamereka menyelesaikannya,atau melupakannya.

6.lelaki selalu mengganggungkan IBU mereka
contoh kes;lelaki jarang mengkritik ibu mereka,apa lagi hubungan mereka arkab.lebih panas lagi "eleh itu pun tak reti buat? mak i pejam mata pun boleh buat.".

alasan;bagi lelaki ibu mereka wanita yang ideal dan initi dari hidup mereka.lelaki juga belajar mengenal rasa melindungi dari kedua orang tuanya,bagaimana ayah mereka melindungi ibunya.makanya tak perlulah mintak dia persoalkan apa-apa tentang ibu mereka

7.lelaki sanggup menyimpan semua edisi terhad komik,cd,jeans,jam tanggan dan apa saja
contoh kes;bosan!sekejap-kejapdia ajak pergi petaling street,kemudian kedai komik,kemudian sana sini!semata-mata nak cukupkan koleksinya.........

alasan;berbalik kepada asal mereka sebagai pemburu,lelaki senang menghimpunkan persediaan keperluan mereka sebanyak mungkin.mereka selalu berwaspadabakal diadili leleki lain, sehingga tidak hanya mengukur kuantiti, tetapi juga kualiti yang dimilikinya.bagi mereka,punya sesuatu yang boleh dibanggakan adalah prestasi tersendiri yang dapat memacu ego mereka.

8.lelaki senang melihat wanita memakai skirt pendek(mini skirt)-asalkan bukan kekasihnya
contoh kes;sidia memuji setinggi langit kaki nicole kidman ketika memakai mini skrit. tapi kalau kekasihnya yang pakai,komennya ringkas saja I tidak suka laaa........tukar lain! benggang,kan?

alasan;bagi lelaki kaki cantik adalah simbol kesuburan wanita.kalau buah hati sendiri yang mempamerkan kaki dan bahagian 'rangsangan' yang lain -merekajadi waspada kerana itu merupakan sasaran utama mata lelaki-lelaki lain.

No comments:

Post a Comment